Sunday, December 22, 2013

Concluzii la final de 2013

Pentru mine, anul 2013 a fost unul senzational, la toate capitolele. Am invatat enorm, am castigat suficient, am mai si pierdut, dar nu prea mult, ci cat sa imi invat bine lectia si sa nu repet respectivele greseli.

Iata cateva din concluziile acestui an dificil, dar frumos prin rezultatele obtinute:
  1. Strategia firmei tale este cel mai clar formulata prin alegerea furnizorilor si clientilor pe care decizi sa-i servesti. Alegi bine, te vei dezvolta corect;
  2. Timpul devine cea mai valoroasa resursa, in special in perioadele critice (crize financiare/economice, schimbari frecvente ale legislatiei fiscale etc.);
  3. Pe colaboratori nu ii poti motiva eficient exclusiv prin bani, fiindca asteptarile lor se modifica, in timp ce bugetele sunt, in general, fixe. Daca alegi oamenii potriviti, pentru taskurile pe care le fac bine si care le plac, toti castiga!
  4. Daca reusesti sa privesti mereu lucrurile din perspectiva lucrului bine facut si mai ieftin (eficient pentru client), de la un an la altul, te vei dezvolta, dar nu te vei imbogati peste noapte. Este singurul mod in care stiu eu sa dezvolt o afacere.
  5. Ca antreprenor nu iti poti permite luxul sa visezi la o pensie "de la stat". 
Daca, totusi, doresti sa te retragi la un moment dat, trebuie sa-ti "construiesti pensia" cu multa atentie prin investitiile realizate anual (investitii imobiliare, noi afaceri, economii etc.), iar principalul capital il constituie increderea pe care clientii si partenerii ti-o acorda in fiecare proiect. Increderea este adevaratul capital, care trebuie protejat si dezvoltat cu multa atentie, tot timpul. 

In ceea ce priveste timpul, am primit un ceas foarte interesant de la Ana Mihailescu, Marketing Manager al Azerty.ro, iar astfel privesc timpul dintr-o alta perspectiva - una completa, in care orele nu se confunda si ma provoaca sa vad timpul dintr-un unghi "out of the box". Inca ma uit lung la modul in care "curg" respectivele ore pe ecranul noului ceas, insa parca este mai usor de structurat timpul dedicat muncii (Sud), familiei/prietenilor si odihnei (Nord). Da, inca nu am reusit performanta sa muncesc mai putin de 12 ore pe zi.
Succesul tine cont in special de prioritizarea taskurilor si a timpului investit, iar ulterior vin si banii. Ani de zile am urmarit principalele taskuri folosind agendele Toyota, iar 2014 nu va face o exceptie de la aceasta regula. Lucrez in special pentru mediul online, insa cuvintele scrise pe hartie completeaza perfect comunicarea, motiv pentru care m-am bucurat sa primesc cadou o agenda si de la Farmec. Ambele agende ma vor ajuta sa planific mai bine timpul si sa dezvolt proiecte de succes si anul viitor.

Sunt convins ca anul 2014 va fi unul excelent, fiindca am schitate planuri mari si sunt un optimist incurabil :) 




1 comment:

'mnealui said...

Eu nu pot decat sa-ti urez, succes!