Thursday, November 8, 2018

Preferi sa lucrezi la birou sau acasa?

Prima mea activitate platita care mi-a placut, dupa absolvirea liceului, in "anul meu sabatic", a fost de vanzator de covoare in Istanbul. Nu ma intreba nimeni cand am inceput sau terminat lucrul, deoarece veniturile depindeau exclusiv de succesul vanzarilor. 


Urmatoarea activitate, in timpul facultatii, a fost sa promovez Herbalife, iar la toate joburile ulterioare am cerut respect de la angajatori si posibilitatea sa imi setez singur programul de lucru. Rezultatele conteaza, nu ca ai ajuns la 9am la birou si ca nu ai plecat mai devreme de 5pm. 



Evident, cand am infiintat prima noastra agentie de publicitate online, am dorit sa avem un sediu, ba am avut chiar doua (in Casa Presei si in Blocul Scala din Bucuresti), dar sistemul bazat pe rezultate a castigat mereu in fata celui in care toti cei implicati in proiect trebuiau sa lucreze sub un singur acoperis. 



Acum cativa ani am decis sa lucram exclusiv de acasa si doar inchiriem sali de sedinta cand avem intalniri de business. Lucrul de acasa functioneaza, cu unele conditii: trebuie sa ai un spatiu rezervat exclusiv lucrului si whiteboard-ul fizic sau digital sa fie mereu actualizat cu prioritatile anului, lunii, saptamanii si zilei. Prioritizarea este cheia succesului, in orice activitate.


Oricum, trendul este ca tot mai multi oameni aleg sa lucreze de acasa, conform statisticilor din tarile dezvoltate. Nu poti aplica acest sistem in orice domeniu si in orice meserie, dar, in cele in care se poate gestiona astfel munca, de ce nu?



Totusi, daca munca echipei tale se poate desfasura numai intr-un spatiu comun, considera si faptul ca lucrul intr-un spatiu deschis s-a demonstrat ca nu este neaparat bun pentru productivitate, conform unui studiu realizat de Harvard research



Nu toti putem lucra eficient intr-un spatiu deschis, cu sau fara pereti despartitori, iar generalizarile nu functioneaza. Mediul online ajuta la coordonarea unor echipe de la distanta, dar tot de management, instrumentele folosite si proceduri depinde ca toti sa-si faca taskurile bine si la timp. Formula magica: 3P (People, Processes, Platforms).  #marketing #online 


“Programul flexibil este esenta 
respectului si a increderii in oameni.” 
David Packard

6 comments:

Robintel said...

De câteva luni lucrez 99% remote, de acasă, de fapt din altă țară.

Partea bună este că mă pot organiza cum vreau eu, pot munci câte ore vreau eu, în general mai mult de 8.

Partea proastă este că mi se face dor de colegi.

Dana said...

Foarte bun articolul, multumesc pentru recomandare.

Alexandra said...

Imi place blog-ul, sa mai postati.

Oana said...

Foarte bun blog-ul, sa mai postati.

Andreea said...

Toti am vrea sa lucram de acasa, e mai comod, nu costa transportul, nu pierzi timp pe drum. In Romania nu este ceva foarte dezvoltat inca, dar va fi.

Albert Budica said...

Deja lucrurile se misca in sensul acesta. Inca o gripa mondiala si o sa ii forteze pe manageri sa considere si alte modele de lucru, iar astfel sa renunte la clasicul 9-17.