In teorie concepul de plata a TVA-ului la incasare suna destul de bine, insa atinge un aspect destul de sensibil, respectiv relatia intre firmele care isi achita obligatiile la timp si cele care isi "optimizeaza cash-flow-ul" platind furnizorii cat mai tarziu posibil, abuzand uneori de pozitia de forta in negociere.
Din pacate, in general, companiile mari recurg la astfel de contracte in care termenele de plata sunt chiar si de 180 de zile dupa primirea facturii, dar cu schimbarea aceasta legislativa probabil lucrurile se vor schimba, in unele situatii in bine (plati mai prompte), iar in altele in foarte rau (rezilierea contractelor).
Una din solutii cred ca este ca firmele mici si mijlocii autohtone sa fie incurajate sa-si diversifice portofoliul de clienti, iar astfel sa atraga mai multi parteneri de afaceri si comenzi din UE. Astfel, TVA-ul de plata este zero la serviciile si produsele exportate in UE si nu vor mai depinde exclusiv de clienti autohtoni care, in unele situatii, se folosesc de toate tertipurile posibile sa amane comenzi sau chiar plati.
Lucrul cu entitatile straine nu este deloc facil, necesita multe cunostinte specializate de marketing, legislatie europeana, logistica etc., dar cred ca tot efortul (timp si bani) merita, fiindca astfel firmele autohtone vor avea sansa sa se dezvolte durabil intr-o lume in care globalizarea si migratia fortei de munca schimba constant dinamica relatiilor in mediul de afaceri.
Agentia pe care o coordonez are clienti si furnizori din Romania, dar si de peste hotare, respectiv din tari membre ale UE, iar in ultima perioada m-a bucurat faptul ca tot mai multe companii mici si medii ne implica in proiecte care vizeaza lansarea de servicii si produse pe piata europeana. Un exemplu in acest sens il reprezinta brandul autohton eXpresSoft.eu si care se adreseaza companiilor din domeniul HORECA, saloanelor de sport si SPA, clinici etc. Suita lor de aplicatii software pentru gestionarea comenzilor are toate atuurile sa se impuna si in mediul de afaceri din UE.
Din pacate, in general, companiile mari recurg la astfel de contracte in care termenele de plata sunt chiar si de 180 de zile dupa primirea facturii, dar cu schimbarea aceasta legislativa probabil lucrurile se vor schimba, in unele situatii in bine (plati mai prompte), iar in altele in foarte rau (rezilierea contractelor).
Una din solutii cred ca este ca firmele mici si mijlocii autohtone sa fie incurajate sa-si diversifice portofoliul de clienti, iar astfel sa atraga mai multi parteneri de afaceri si comenzi din UE. Astfel, TVA-ul de plata este zero la serviciile si produsele exportate in UE si nu vor mai depinde exclusiv de clienti autohtoni care, in unele situatii, se folosesc de toate tertipurile posibile sa amane comenzi sau chiar plati.
Lucrul cu entitatile straine nu este deloc facil, necesita multe cunostinte specializate de marketing, legislatie europeana, logistica etc., dar cred ca tot efortul (timp si bani) merita, fiindca astfel firmele autohtone vor avea sansa sa se dezvolte durabil intr-o lume in care globalizarea si migratia fortei de munca schimba constant dinamica relatiilor in mediul de afaceri.
Agentia pe care o coordonez are clienti si furnizori din Romania, dar si de peste hotare, respectiv din tari membre ale UE, iar in ultima perioada m-a bucurat faptul ca tot mai multe companii mici si medii ne implica in proiecte care vizeaza lansarea de servicii si produse pe piata europeana. Un exemplu in acest sens il reprezinta brandul autohton eXpresSoft.eu si care se adreseaza companiilor din domeniul HORECA, saloanelor de sport si SPA, clinici etc. Suita lor de aplicatii software pentru gestionarea comenzilor are toate atuurile sa se impuna si in mediul de afaceri din UE.
eXpresSoft.eu |
2 comments:
Tot ce pot sa urez este succes baietilor. Cred ca romanii pot demonstra ca fac cu brio fata mediului UE. Una dintre directiile in care planuim sa mergem este UE. Un pas logic.
Asa este Manu! Trebuie sa exportam tot mai mult, fiindca avem solutii bune si ieftine. Ma bucur ca antreprenorii autohtoni inteleg oportunitatile pietelor externe si folosesc promovarea online pentru a identifica noi clienti in Europa.
Post a Comment