Friday, May 24, 2013

O seara pe cinste

Am avut ocazia sa vizitez anul acesta prieteni buni din Belgia si m-am bucurat foarte mult sa-i revad pe Mariana si pe Kypros. Sunt niste oameni extraordinari, iar timpul petrecut cu ei este ca o vacanta in care iti incarci bateriile pentru cel putin un an.

Nu scriu aici ca sunt niste oameni nemaipomeniti din curtoazie, ci fiindca acesta este adevarul, iar genul acesta de oameni sunt parca tot mai greu de gasit. Nu stiu cum percep altii acest lucru, dar, dupa o anumita varsta, parca majoritatea oamenilor iti cauta prietenia doar daca au ceva de castigat. Sau poate explicatia este ca stau prea mult in preajma politicienilor :)

Nici nu ne-au adus bine cu masina de la aeroport in noua lor casa si Kypros, gazda perfecta si seful suprem in bucatarie, a pregatit marea surpriza care ne-a convins definitiv ca ospitalitatea cipriota depaseste orice asteptari, oricat de pretentiosi sunt oaspetii. Hai sa detaliez si sa ilustrez aceasta experienta unica:

El este bucatarul, respectiv Kypros! Ne-a promis si oferit o cina de neuitat, iar surpriza acestei seri reusite a fost o super friptura la cuptor, cu garnitura de cartofi copti, salata greceasca si branza traditionala halloumi.

Nu mi-am propus sa copiez reteta, fiindca sunt convins ca sansele sa-mi iasa macar aproape sunt minime, dar macar am facut cate poze am putut, iar daca cineva mai priceput va copia aceasta reteta si o va replica, pot face niste oameni fericiti. Secretul retetei nu consta neaparat in ingrediente, ci cred ca mai mult in discutiile din timpul pregatirilor, vinul savurat si rabdarea unei gazde bune.

Acum am sa las pozele sa vorbeasca, oricum cuvintele sunt de prisos.






























Multumim, Mariana si Kypros, pentru lectia de ospitalitate cipriota! 





No comments: