Tuesday, May 21, 2013

Bugetele de marketing online acum sunt controlabile, iar efectele cuantificabile

"I know that half of my advertising budget is wasted, but I'm not sure which half"

Celebru citatul, nu? Din pacate (pentru agentiile de publicitate clasice) sau din fericire (pentru agentiile online), acest citat nu prea se mai aplica (cel putin in mediul online), fiindca fiecare leu, dolar sau euro se poate analiza cum a fost cheltuit si ce rezultat a generat (ex. implicare potentiali clienti, vanzari, profit etc.).

Comunicarea online deja pune la dispozitia agentiilor si chiar direct clientilor tot ce au nevoie pentru a gestiona campanii ample, analizand majoritatea dimensiunilor importante privind targetarea, cat si bugetarea. Cele mai bune exemple in acest sens sunt AdWords (Google), Facebook, LinkedIn.com, dar si alte platforme online unde se pot lansa campanii online cu impact major; daca click-urile sunt urmarite si convertite intr-un landing page special, iar vanzarea are loc tot online, intregul proces este cuantificabil, iar risipa este minima.

Acum, provocarea oamenilor de marketing este: ce variante de promovare sa aleaga pentru modelul lor de afacere? Alternativele sunt multiple, iar o reteta general valabila a succesului nu exista. Lucrurile se schimba cu foarte mare viteza, iar ce se aplica ieri probabil nu va functiona neaparat si maine.

Mixul de marketing este mult mai complex, avand mai multe dimensiuni si, desi controlul si ajustarea sa in timp real sunt acum posibile, presiunea timpului de executie si a costului este mai mare, fiindca valoarea bugetelor investite in promovare se reduce constant din cauza crizei financiare si economice, iar toate campaniile trebuie sa aduca un beneficiu real si in cel mai scurt timp.

Principalul dusman al companiilor este inertia si lipsa de interes in a se adapta la schimbarile mediului de afaceri (inclusiv privind promovarea afacerii), iar efectele negative incep sa apara mult mai rapid (scaderea vanzarilor, pierderea clientilor si a increderii acestora, pierderea angajatilor valorosi etc.). Procesul de invatare si adaptare la nou este unul dificil si necesita multe resurse, dar reprezinta singura metoda de supravietuire si crestere a afacerii.

Iata cateva exemple de aspecte-cheie care pot influenta negativ dezvoltarea unei afaceri, daca nu sunt rezolvate corect si la timp:
- lipsa actualizarii strategiei companiei si neimplicarea tuturor membrilor echipei la formularea sa (Ce vinde? Cui vinde? Cum vinde?)
- imaginea companiei (logo, misiune, clipuri video de prezentare, testimoniale si declaratii clienti, uniforme angajati, aspectul sediului etc.)
- design-ul/redesign-ul si functiile website-ului / catalogului sau a magazinului online;
- comunicarea cu potentialii clienti si cei actuali prin Call Center, Social Media sau eNewsletter (ex. Call Center: etapele prin care trece un potential client de la primul telefon/email pana la primirea produsului sau serviciului);
- promovarea eficienta online a produselor si serviciilor;
s.a.m.d.

Probabil nimeni nu cunoaste mai bine decat tine afacerea ta, dar, daca nu cunosti exact cum se planifica si implementeaza cele de mai sus, iti poti face un serviciu si cere un sfat unor specialisti care fac zilnic aceste lucruri si astfel poti sa economisesti timp si bani.

Ma poti suna si pe mine pentru un plan clar la 0744.264.481, iar consultanta este gratis, doar implementarea te va costa.

Apropo de lucrul cu un expert, iata un citat interesant:


No comments: